Till startsida
Webbkarta

Göran Brante

Universitetslektor

Göran Brante
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
goran.brante@gu.se
Tel: 031-786 2258
Besöksadress: Läroverksgatan 15, Göteborg
Rumsnummer: B3 353
Postadress: Box 300, 40530 Göteborg


Institutionen för didaktik och pedagogisk profession (Mer information)
Box 300
40530 Göteborg
Besöksadress: Läroverksgatan 15, 40530 Göteborg
Webbsida: www.idpp.gu.se
Epost: idpp@gu.se
Fax: 031-786 2244

Senaste publikationer

To use a recipe - not a piece of cake. Students with mild intellectual disabilities' use of recipes in home economics.
Albina Brunosson, Göran Brante, Hanna Sepp, Ylva Mattsson Sydner
International Journal of Consumer Studies, Volym 38, Sidor 412-418 2014
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Ett credo om att avskaffa betyg
Göran Brante
Motbok. Kritiska perspektiv på styrdokument, lärarutbildning och skola, Lund, Studentlitteratur, 2014
Bokkapitel

Generationsförrädaren -på barnets sida!
Göran Brante
Motbok. Kritiska perspektiv på styrdokument, lärarutbildning och skola. Redaktör Olof Franck, Lund, Studentlitteratur, 2014
Bokkapitel

To double a recipe - interdisciplinary teaching and learning of mathematical content knowledge in a home economics setting
Göran Brante, Albina Brunosson
Education Inquiry, Volym 5, Nummer/häfte 2, Sidor 301-318 2014
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Theorising teaching and learning: pre-service teachers' theoretical awareness of learning.
Göran Brante, Mona Holmqvist Olander, Per-Ola Holmquist, Marta Palla
European Journal of Teacher Education, Volym 2014, 2014
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Relationer i handledning
Göran Brante
Högskolepedagogisk debatt, Volym 2, Nummer/häfte 2, Sidor 109-116 2012
Tidskriftsartikel

Variation theory – a tool to achieve preschool curricula learning goals in Mathematics.
Mona Holmqvist, Charlotte Tullgren, Göran Brante
Curriculum Perspectives, Volym 32, Nummer/häfte 1, Sidor 1-9 2012
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Learning Study in Pre-school. Teachers’ expectations for children’s learning and what they actually learn
Mona Holmqvist, Göran Brante, Charlotte Tullgren
The International Journal for Lesson and Learning Studies, Volym 1, Nummer/häfte 2, Sidor 153-167 2012
Tidskriftsartikel, referentgranskad

The object of learning - before, during, and after a learning situation
Mona Holmqvist, Charlotte Tullgren, Göran Brante
Journal of systematics, cybernetics and informatics, Volym 9, Nummer/häfte 3, Sidor 67-73 2011
Tidskriftsartikel, referentgranskad

The Object of Learning – Before, during and After a learning Situation.
Mona Holmqvist, Charlotte Tullgren, Göran Brante
Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Volym 9, Nummer/häfte 2, Sidor 67-73 2011
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Visar 1 - 10 av 13

2014

To use a recipe - not a piece of cake. Students with mild intellectual disabilities' use of recipes in home economics.
Albina Brunosson, Göran Brante, Hanna Sepp, Ylva Mattsson Sydner
International Journal of Consumer Studies, Volym 38, Sidor 412-418 2014
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Ett credo om att avskaffa betyg
Göran Brante
Motbok. Kritiska perspektiv på styrdokument, lärarutbildning och skola, Lund, Studentlitteratur, 2014
Bokkapitel

Generationsförrädaren -på barnets sida!
Göran Brante
Motbok. Kritiska perspektiv på styrdokument, lärarutbildning och skola. Redaktör Olof Franck, Lund, Studentlitteratur, 2014
Bokkapitel

To double a recipe - interdisciplinary teaching and learning of mathematical content knowledge in a home economics setting
Göran Brante, Albina Brunosson
Education Inquiry, Volym 5, Nummer/häfte 2, Sidor 301-318 2014
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Theorising teaching and learning: pre-service teachers' theoretical awareness of learning.
Göran Brante, Mona Holmqvist Olander, Per-Ola Holmquist, Marta Palla
European Journal of Teacher Education, Volym 2014, 2014
Tidskriftsartikel, referentgranskad

2012

Relationer i handledning
Göran Brante
Högskolepedagogisk debatt, Volym 2, Nummer/häfte 2, Sidor 109-116 2012
Tidskriftsartikel

Variation theory – a tool to achieve preschool curricula learning goals in Mathematics.
Mona Holmqvist, Charlotte Tullgren, Göran Brante
Curriculum Perspectives, Volym 32, Nummer/häfte 1, Sidor 1-9 2012
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Learning Study in Pre-school. Teachers’ expectations for children’s learning and what they actually learn
Mona Holmqvist, Göran Brante, Charlotte Tullgren
The International Journal for Lesson and Learning Studies, Volym 1, Nummer/häfte 2, Sidor 153-167 2012
Tidskriftsartikel, referentgranskad

2011

The object of learning - before, during, and after a learning situation
Mona Holmqvist, Charlotte Tullgren, Göran Brante
Journal of systematics, cybernetics and informatics, Volym 9, Nummer/häfte 3, Sidor 67-73 2011
Tidskriftsartikel, referentgranskad

The Object of Learning – Before, during and After a learning Situation.
Mona Holmqvist, Charlotte Tullgren, Göran Brante
Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Volym 9, Nummer/häfte 2, Sidor 67-73 2011
Tidskriftsartikel, referentgranskad

Visar 1 - 10 av 13

Till sidans topp